Rozširovanie pokrytia bude hlavným cieľom
K jednému z najvýznamnejších trendov pre dvoch najväčších operátorov (Telekom a Orange) patrilo, aj stále patrí, rozširovanie pokrytia, najmä LTE siete. Spoločnosť O2 už avizovala vyhradené finančné prostriedky práve na rozširovanie LTE pokrytia. Výnimkou nebudú ani ostatní operátori, ktorí budú pokračovať vo svojich plánoch, a pokrytie prinesú do nových lokalít. Okrem spoločnosti O2 bude nemalé finančné prostriedky vynakladať aj 4ka, aby sa tak čo najskôr mohla vzdať národného roamingu od Telekomu.
Navyšovanie dátových balíčkov sa neočakáva
Revolúcia v predplatených balíčkoch sa neočakáva. Operátori uvádzajú že priemerná spotreba dát na jedného používateľa je približne 500 MB, a tak sú podľa nich aktuálne balíky nastavené správne (podľa Regulačného úradu je priemerná spotreba dát na jedného používateľa 158 MB). Daná informácia o priemernej spotrebe dát môže byť však značne zavádzajúca, nakoľko internet v mobile využívajú najmä mladí zákazníci, u ktorých je spotreba mobilných dát rádovo v GB a tak výrazne prispievajú ku skresleniu danej štatistiky.Načrtnutú situáciu si uvedomuje najmä 4ka, ktorá má vďaka tejto skutočnosti potenciál zaujať klientov vysokými dátovými balíkmi.
Alternatívne spôsoby získavania klientov
Trend v oblasti dotácii na telefóny sa ani v roku 2016 meniť nebude. Mobilné zariadenia sú stále menej dotované zo strany operátorov. Tento fakt spôsobuje viacero faktorov. Jedným z nich je prílev lacných mobilných zariadení, prevažne z Číny, a taktiež presýtenosť trhu, keďže možnosti kúpiť si zariadenie cez internet alebo v kamennej predajni pribúdajú veľmi rýchlo. Operátori teda už nelákajú zákazníkov na lacné telefóny, ako tomu bolo v minulosti. Zmena spotrebiteľského správania tak dala priestor na to, aby vznikali nové spôsoby, ako „nalákať“ zákazníka. Z tohto dôvodu sa dá očakávať, že v roku 2016 sa operátori zacielia napríklad na zvýhodňovanie zákazníkov, ktorí budú mať záujem o prenos čísla. Je tak tiež pravdepodobné že sa začnú vyskytovať rodinné balíčky, kde služby jedného balíku služieb budú môcť využívať viacerí členovia domácností (dátový balík od Telekomu).
V komunikácii na sociálnych sieťach by malo prísť k výrazným zmenám
Jeden z najvýraznejších trendov a zmien v komunikácii na sociálnych sieťach v roku 2016 bude určite napredovanie v oblasti komunikácie značky prostredníctvom autentického a audiovizuálneho obsahu postov, kde najväčším prekvapením majú byť živé videá (live streamy). Novinkou a prichádzajúcim trendom zo zahraničia je preto napríklad aj mobilná aplikácia od Twitter - Periscope, ktorá umožňuje streamovať videá ľudí naživo z celého sveta. Tiež narastá popularita 3D vizuálov, gifov a reálnych fotografií produktov. V roku 2016 môžeme očakávať veľké zmeny aj v oblasti inovácie zákazníckeho servisu na Facebooku, konkrétne redizajnu a množstva nových funkcií v messengeri, s cieľom maximálneho využitia komunikácie s fanúšikmi v súkromí. Firmy a značky v roku 2016 budú musieť prispôsobiť svoju marketingovú stratégiu individuálnym potrebám fanúšikovskej základne - menej cieliť na lajky, viac na „engagment“ a byť ochotní investovať viac do platenej reklamy.