Svadobná cesta bez obáv: Prehľad produktov cestovného poistenia

Metodika zberu dát 

Tím INeCIM vypracoval analýzu produktov cestovného poistenia poisťovní pôsobiacich na slovenskom poistnom trhu na základe modelovej situácie: svadobnej cesty novomanželov na ostrov Maurícius na 8 nocí. Poradie poisťovní sa hodnotilo pomocou hodnotiacej stupnice, pričom každej položke boli priradené body (1 až 10) na základe požadovaných hraničných hodnôt a parametrov. Body boli následne znížené podľa percenta splnenia. Sledované boli liečebné náklady (požadovaný limit 40 000 EUR), poistenie zodpovednosti (požadovaný limit 200 000 EUR), asistencia a právna pomoc, poistenie batožiny (požadovaný limit 2000 EUR, storna zájazdu (100 %) a poistenie rizikových športov. Pre analýzu boli použité informácie z online porovnávačov, webových stránok poisťovní a webových stránok vybraných cestovných kancelárií. 

Analýza produktových parametrov a limitov 

Bodové hodnotenie produktov 

Allianz – Slovenská poisťovňa a poisťovňa AXA pri online uzatvorení cestovného poistenia na webovej stránke poisťovne, po zadaní požadovaných parametrov, neponúkla poistenie storna zájazdu. Niektoré porovnávané poisťovne poskytujú na svojej webovej stránke aj zľavu na cestovné poistenie pri online uzatvorení produktu. Poisťovňa AXA akcentuje pri finálnej cene zľavu 50 %, poisťovňa Generali zľavu 10 % na uzatvorenie poistenia online pre nových klientov a klientky, poisťovňa Colonnade zase komunikovala v predmetnom období kód LETO15FB na uplatnenie 15 % zľavy. Na základe údajov platných ku dňu vytvárania analýzy sa na prvom mieste umiestnila poisťovňa Union s počtom bodov 56. Druhý najvyšší počet bodov dosiahli dve poisťovne, a to UNIQA a Wüstenrot. Na treťom mieste sa umiestnili poisťovne Colonnade a Generali, ktoré z celkového počtu 60 bodov stratili 5,5 bodu.  

 

Naše competitie intelligence služby poskytujeme nielen v sektore poisťovníctva. Ozvite sa a radi Vám v Market Vision s.r.o. pomôžeme.