V októbri sa náš výskumný tím zúčastnil medzinárodnej konferencie v nemeckom Wiesbadene Succeet23. Akcia trvala dva dni a konala sa v priestoroch RheinMain CongressCentre. Počas konferencie bolo možné vybrať si zo širokej ponuky prednášok zameraných na nové trendy vo výskume trhu a CX. Výskumníci z celého sveta zdieľali svoje skúsenosti zo zaujímavých projektov a ukazovali inovatívne prístupy a metódy, ktoré otvárajú nové možnosti zberu a analýzy dát. Veľkou témou bola samozrejme umelá inteligencia, ktorá dnes už preniká do takmer všetkých odvetví – pre výskumníkov má potenciál stať sa užitočným pomocníkom. Súčasťou konferencie bol aj veľtrh, na ktorom sme mali príležitosť rozšíriť svoju sieť kontaktov a nadviazať priateľstvá s agentúrami z ďalších krajín. Už sa tešíme na spoluprácu!
A čo sme si z konferencie odniesli?
Testovanie s očnou kamerou jednoduchšie ako kedykoľvek predtým!
Na užívateľské testovanie je často využívaná očná kamera, ktorá sleduje pohyb šošovky, vďaka čomu je možné vyhodnotiť, ako ľahko sa zákazník orientuje na Vašich stránkach či v aplikácii. Doteraz na to bolo potrebné vybavenie, ktoré je drahé a jeho nastavenie zložité. To je však minulosťou. Po novom je možné UX testovanie realizovať iba s webovou kamerou, ktorú má každý na svojom notebooku či telefóne.
Ako meriate návratnosť investícií do zlepšovania zákazníckej skúsenosti?
Pýtate sa v rámci Vášho výskumu, či by Vaši zákazníci odporučili Vašu značku svojim známym (NPS)? A viete si spočítať, aký finančný prínos môže Vaša spoločnosť vďaka priaznivcom (promoters) dosiahnuť? Urobte to jednoducho. Spýtajte sa, koľkým ľuďom zo svojho okolia reálne Váš produkt/službu odporučili využiť počas posledných 12 mesiacov. Začať merať ROX (Return on Experience) vôbec nie je zložité, stačí len začať, a aj takto jednoduchým spôsobom môžete získať predstavu o tom, koľko nových potenciálnych klientov ste v poslednom roku získali vďaka svojim spokojným zákazníkom.
Niektoré malé aj veľké myšlienky, tipy na zlepšenie a príbehy úspešných projektových realizácií a smart rozhodnutí nás motivovali k implementácii novátorských prístupov do našich výskumov. Máte záujem vyskúšať si s nami UX testovanie alebo vybudovať nový CX program alebo zlepšovať ten existujúci? Napíšte nám!
Kontakt CZ: daniela.kucerova@marketvision.cz
Kontakt SK: peter.varga@marketvision.sk